Udostępniamy Państwo zaproszenie do pilotażowych badań dot. przetwarzania słuchowego u dzieci.
Przesyłam maila od dr Natalii Moćko- pracownika naukowego Uniwersytetu Śląskiego, dotyczącego przeprowadzonych przez jej zespół badań, do zapoznania się i ewentualnego wykorzystania.
Szanowni Państwo, Wydział Inżynierii Biomedycznej Politechniki Śląskiej wspólnie ze śląskim środowiskiem logopedycznym, reprezentowanym przed dr Natalię Moćko i mgr Magdalenę Ławecką, ma przyjemność zaprosić Państwa placówki do wzięcia udziału w prowadzonych badaniach pilotażowych (numer projektu: 07/010/SDU/10-22-02).
Mają one na celu opracowanie nowego narzędzia diagnostycznego na potrzeby oceny ryzyka występowania centralnych zaburzeń przetwarzania słuchowego (ang. Auditory Processing Disorders, APD) u dzieci.
Proponowane narzędzie posłuży do określenia stopnia i profilu nieprawidłowości u dzieci posiadających diagnozę APD (CAPD) lub będących w grupie ryzyka z uwagi na trudności szkolne. Zebrany dzięki Państwu materiał badawczy pozwoli na weryfikację założeń, a także umożliwi budowę systemu do wspomagania zdalnej diagnozy APD oraz efektywniejszego programowania terapii dla osób zmagających się z tym zaburzeniem.
Prowadzone przez zespół badania mają charakter ankietowy. Dostarczony kwestionariusz składa się z dwóch części w wersji elektronicznej (przeznaczonej dla rodzica oraz dla nauczyciela lub specjalisty, pracującego z dzieckiem: logopedy, psychologa, pedagoga). Pytania w nim zawarte mają przeważnie charakter zamknięty, jednokrotnego wyboru oraz półotwarty.
W przypadku wyrażenia zgody na prowadzenie w Państwa placówce badań, otrzymacie Państwo stosowne podziękowania od Wydziału Inżynierii Biomedycznej Politechniki Śląskiej.
Poniżej zamieszczam linki do obu części kwestionariusza:
KWESTIONARIUSZ BADANIA DZIECKA W KIERUNKU ZABURZEŃ PRZETWARZANIA SŁUCHOWEGO – CZĘŚĆ DLA RODZICA
KWESTIONARIUSZ BADANIA DZIECKA W KIERUNKU ZABURZEŃ PRZETWARZANIA SŁUCHOWEGO – CZĘŚĆ DLA NAUCZYCIELA
WYPEŁNIJ FORMULARZ |
Proszę o przesłanie Rodzicom części przeznaczonej dla nich. Na samym początku formularza znajduje się zgoda na przeprowadzenie badania w formie zdalnej.
Prośba o podanie adresu e-mail jest związana jedynie z potrzebą powiązania wyników z obserwacjami nauczyciela (częścią formularza przeznaczoną dla Nauczycieli – stanowiącego integralną część ankiety), dlatego podane e-maile nie będą udostępniane ani wykorzystywane w innym celu.
Ostatni załącznik stanowi pismo przewodnie potwierdzające prowadzenie badań z ramienia Politechniki Śląskiej.
Raz jeszcze w imieniu całego zespołu dziękuję za zaangażowanie w badania i pomoc w ich prowadzeniu.