NIEZWYKŁA LEKCJA W VA

Wszyscy czytaliśmy „Katarynkę” Bolesława Prusa, prawda? Jest to nowela dość wiekowa, dlatego przy jej omawianiu warto sięgnąć po nietypowe formy pracy. Uczniowie klasy 5a spróbowali wyobrazić sobie, jak wyglądało życie codzienne niewidomej bohaterki. Z zasłoniętymi oczami nalewali wodę do kubeczków, segregowali sztućce, rozpoznawali owoce po kształcie i zapachu, poszukiwali na opakowaniach po lekarstwach napisów alfabetem Braille’a . Okazuje się, że rozróżnianie sypkich artykułów w słoikach (sól? mąka ziemniaczana? mąka zwykła?) wcale nie jest takie proste! Dużym wyzwaniem okazało się ubieranie lalek i misiów ( pamiętamy, że była to ulubiona zabawa bohaterki). Interesujące zadania zapewniły pełne zaangażowanie uczestników tej lekcji.